:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲

درخواست رئیس کل گمرک برای تعیین تکلیف مدیریت هماهنگ مرزی

رئیس کل گمرک ایران ضمن درخواست برای تعیین تکلیف مدیریت هماهنگ مرزی گفت: هرچه تجارت به مسیر قانونی و شفاف نزدیک تر شود از حجم قاچاق کاسته خواهد شد.
کد خبر: ۲۱۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

اقتصادگردان- محمد رضوانی‌فر در هشتمین جلسه کارگروه ساماندهی و تسهیل تجارت مرزی و فرامرزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تشریح اقدامات گمرک در زمینه مبارزه با پدیده قاچاق، این اقدامات را برمبنای حسن تعامل با تمامی دستگاه‌های ذی‌مدخل در امر تجارت خارجی برشمرد و خواستار تداوم و نظم در برگزاری جلسات همگرایانه با حضور نمایندگان ثابت و تام‌الاختیار همه دستگاه‌ها شد.

رضوانی‌فر در ادامه به کاهش متوسط زمان پاسخگویی به استعلامات گمرکی تا میزان ۵۰ درصد، کاهش صدور بخشنامه‌ها و توافق جدید گمرک با سازمان استاندارد برای تعیین ماهیت کالاها اشاره کرد که همگی سبب تسریع، شفافیت و در عین حال نظارت موثرتر خواهند شد که در امر پیشگیری از قاچاق موثر هستند.

رضوانی‌فر در این جلسه خواستار تعیین تکلیف مدیریت هماهنگ مرزی شد و افزود: متناسب با تکلیف می‌بایست منابع لازم در این زمینه نیز بطور مناسب و منطقی تخصیص داده شود.

رضوانی‌فر تصریح کرد: چنانچه تمامی دستگاه‌ها و ارکان موثر در نظام اقتصادی و تصمیم‌گیری در کشور تلاش کنند تا حجم اصلی عملیات تجارت خارجی کشور را به مسیر قانونی و شفاف هدایت کنند، می‌توان به کاهش محسوس حجم قاچاق امیدوار بود.