:
كمينه:۲۳.۷۹°
بیشینه:۲۵.۹۹°
Updated in: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱

استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌های فناورانه با ایران

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری از استقبال وزارت صنعت و فناوری‌های پیشرفته امارات از توسعه همکاری‌های فناورانه با ایران خبر داد.
کد خبر: ۲۱۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱

اقتصادگردان- هیات‌های دولتی و تجاری کشورهای مختلف از جمله قطر، تانزانیا، ترکیه، عمان، امارات، اندونزی و … با حضور در خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت)در دومین روز نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (۲۰۲۴ IRAN EXPO) با توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی آشنا شدند و با مجموعه‌های توانمند بحث و تبادل نظر کردند.

امیرحسین میرآبادی در دیدار با معاون وزیر صنعت و فناوری‌های پیشرفته امارات، اظهار کرد: از حدود ۴۰ سال گذشته ما توسعه فناوری را در ایران آغاز کردیم و قدرت فناوری و چگونگی استفاده از آن را یافتیم و پس از تشکیل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به دنبال آن شاهد به وجود آمدن استارتاپ‌ها بودیم.

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه پس از توسعه فناوری به سمت تجاری‌سازی و استفاده از آن حرکت کردیم، گفت: اقتصاد دانش‌بنیان طبق دستور رئیس‌جمهور در دستور کار ما قرار گرفت.

به گفته وی، میان ایران و امارات در حوزه‌های مختلفی مانند کشاورزی، هوش مصنوعی و … موقعیت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد. 

میرآبادی تصریح کرد: یکی از اهداف ما، ارتباط بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های بزرگ و پرسابقه است تا ایده‌ها، فناوری‌ها و تجربیات میان شرکت‌های نوپا و با سابقه به اشتراک گذاشته شود.

 رئیس سازمان توسعه همکاری علمی و فناورانه بین‌المللی در ادامه آمادگی خود را در راستای فراهم کردن بستر انتقال فناوری، میان ایران و امارت اعلام کرد.

معاون وزارت صنعت امارات نیز طی سخنانی در این دیدار ضمن اعلام خرسندی از حضور در آی‌هیت، توانمندی شرکت ‌های ایرانی را تحسین کرد و افزود: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف صنعت آماده است و به‌دنبال ایجاد سازگاری میان شرکت‌های فناوری امارات و ایران هستیم.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه در منطقه صورت گرفته است، در همین راستا ما علاقه داریم تا در حوزه‌های مختلف فناوری نظیر زنجیره تامین، سرمایه‌گذاری کنیم.