:
كمينه:۲۱.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲

قیمت نفت بالاتر رفت

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا در پی ضعیف شدن امیدها به مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، افزایش یافت.
کد خبر: ۲۱۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹

اقتصادگردان- بهای معاملات نفت برنت با ۲۸ سنت افزایش، به ۹۰ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۱ سنت افزایش، به ۸۶ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید.

دور جدید مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره، به صعود چند روزه بهای معاملات نفت برنت، پایان داد و این شاخص روز دوشنبه برای نخستین بار در پنج روز معامله گذشته، کاهش پیدا کرد. اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه، از تصمیم برای حمله به رفح خبر داد. تونی سایکامور، تحلیلگر شرکت آی جی در یادداشتی نوشت: این اقدام به امیدهای روز گذشته بازار که انتظار داشتند تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه تخفیف پیدا کند، پایان داد.

حماس اوایل روز سه شنبه اعلام کرد پیشنهاد رژیم صهیونیستی که از میانجی‌های قطری و مصری دریافت کرده است، به هیچ کدام از درخواست‌های جناح‌های فلسطینی عمل نکرده است. اما حماس اعلام کرد پیش از پاسخ به میانجی‌ها، این پیشنهاد را بررسی خواهد کرد.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، بازار همچنان سرگرم ارزیابی ریسک اختلال عرضه نفت است. در این بین، عوامل بنیادین، از روند صعودی قیمت نفت حمایت می‌کنند. تقاضای هند برای سوخت در سال مالی ۲۰۲۴، تحت تاثیر مصرف بالاتر بنزین و سوخت جت، به رکورد بالایی رسیده است. بهبود فعالیت بخش تولید چین که هفته گذشته اعلام شد هم تقاضا برای سوخت را تقویت خواهد کرد.

بازار به نظاره آمار تورم نشسته که قرار است در آمریکا و چین منتشر شد تا سیگنال‌های بیشتری درباره روند اقتصادی دو مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، به دست آورد.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، شرکت نفت دولتی مکزیک (پمکس) اعلام کرد صادرات نفت را به میزان ۳۳۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد تا بتواند نفت بیشتری برای پالایشگاه‌های داخلی فراهم کند و عرضه به خریداران آمریکایی، آسیایی و اروپایی این شرکت، به میزان یک سوم کاهش پیدا می‌کند.