:
كمينه:۲۱.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
نماینده تفت و میبد

نتیجه جلسه مجلس با رئیس بانک مرکزی چه شد؟

عضو مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به حضور ۴ ماه قبل رئیس بانک مرکزی در مجلس و راهکارهایی که در آن جلسه برای مقابله با تورم مطرح شد، پرسید که چرا این راهکارها مورد توجه دولتمردان قرار نگرفته است.
کد خبر: ۲۱۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹

اقتصادگردان- جلیل میرمحمدی در جلسه علنی امروز؛ یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ در نطق میان دستور خود وضعیت معیشت و قدرت خرید مردم را معضل اصلی این روزها دانست و گفت: هرچند تروریسم اقتصادی آمریکا و کشورهای غربی باعث کوچک شدن سفره‌های مردم شده اما فقدان برنامه روشن برای مقابله با این جنایت و از آن بدتر اخبار مفاسد اقتصادی و اجتماعی است که هر از چندگاهی در رسانه‌ها منتشر می‌شود باعث انتقاد مردم شده است.

وی با طرح این پرسش که چه اقدام موثری برای مقابله با تورم شده است، افزود : حدود ۴ ماه پیش جلسه ای در مجلس با حضور رئیس بانک مرکزی تشکیل شد و در آن راهکارهای خوبی ارائه شد اما آیا ه این راهکارها مورد نظر قرار گرفت؟ اگر دولت اقدامی انجام داده است، چرا تأثیر آن بر سفره های مردم محسوس نیست؟

وی حمایت برخی کشورها از تروریسم را دلیل شهادت سرداران ایرانی در سوریه دانست و نسبت به گرفتن انتقام خون پاک این شهیدان ابراز امیدواری کرد.

منتخب مجلس دوازدهم هم‌چنین بیان کرد: باید محدودیت استقرار صنایع آلاینده در کل محور مهریز بدون هیچگونه تبعیضی اعمال شود. اخبار گاه و بی گاه درباره مستثنی شدن چند صنعت خاص در برخی شهرستان ها مانع شکست این تصمیم درست و اعتراض شدید مردم منطقه می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور و سازمان برنامه و بودجه خواست که ضریب ۴۰ درصدی متناسب سازی حقوق بازنشستگان را هرچه زودتر اجرایی کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان پرداخت مطالبات پزشکان تمام وقت جغرافیایی را برای جلوگیری از دلسردی و گلایه‌مندی آنها خواستار شد. هم‌چنین بر پرداخت حقوق معلمان و مستخدمان خریدخدمات و تعیین تکلیف وضعیت شغلی آن‌ها تاکید کرد.

میرمحمدی در پایان با اشاره به وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی مردم، ضرورت اجرای منویات رهبری در سند چشم‌انداز حوزه سلامت آن هم بعد از ۱۰ سال را یادآور شد، و با برشمردن موضوعاتی مانند ارجاع بیماران از بخش خصوصی به دولتی، اخذ تعرفه غیرمتعارف از بیماران، وضعیت بیمه تأمین اجتماعی در پرداخت مطالبات دانشگاه، چگونگی ارائه خدمت بیمه‌ای به مردم توسط بیمارستان‌های خصوصی به ویژه در کلان‌شهرها، چگونگی اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده، بر ضرورت برنامه مدون و عملیاتی برای حل این چالش‌ها از سوی دولت و وزارت بهداشت تاکید کرد.