:
كمينه:۱۷.۹۹°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸

برای خرید امن، از فروشگاه های اینترنتی دارای اینماد خرید کنید

از فروشگاه های اینترنتی دارای اینماد خرید کنید. اطلاعات تراکنش پرداخت اعم از برخط یا پرداخت در محل ذخیره و نگهداری نمایید. در صورت بروز مشکل با کلیک بر روی نشان اینماد شکایت خود را در سامانه اینماد به آدرس trustseal.enamad.ir ثبت کنید.
کد خبر: ۲۱۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴
اقتصاد گردان -  برای خرید امن،از فروشگاه های اینترنتی دارای اینماد خرید کنید. اطلاعات تراکنش پرداخت اعم از برخط یا پرداخت در محل ذخیره و نگهداری نمایید. در صورت بروز مشکل با کلیک بر روی نشان اینماد شکایت خود را در سامانه اینماد به آدرس trustseal.enamad.ir ثبت کنید.

اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک (E-Namad) نشانه‌ایست که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به کسب‌وکارهای مجازی ارائه می‌شود. در اصل باعث اعتماد بیشتر کاربران در استفاده از سایت شما می‌شود. یکی از عوامل مهم تجارت الکترونیک، ایجاد اعتماد بین کاربران می‌باشد. با تجربه متخصصان دیجیتال مارکتینگ ایران هاست ( ارائه دهنده ی بهترین منابع سرور اختصاصی خارج ) با دریافت نماد اعتماد هویت صاحب سایت و محل کسب‌وکار احراز می‌شود و کاربران با اعتماد بیشتری وارد سایت شما می‌شوند.

لوگوی نماد اعتماد مناسب سایت‌های فروشگاهی می‌باشد. پس اگر سایت شما بصورت شرکتی و یا شخصی است نیازی به دریافت نماد الکترونیک ندارید. اما اگر یک سایت فروشگاهی دارید و کاربران از طریق درگاه پرداخت بصورت آنلاین خرید می‌کنند، حتما باید نماد اعتماد الکترونیک را روی سایت فعال کنید.

این نکته را مد نظر داشته باشید در صورت نیاز به درگاه پرداخت، حتما نسبت به ثبت نام اینماد اقدام کرده باشید، در غیراینصورت امکان فعال کردن درگاه پرداخت آنلاین را ندارید.

بعد از بارگذاری مدارک لازم در سایت اینماد و احراز مالکیت سایت از طریق کدی که سایت اینماد در اختیار صاحب سایت قرار می دهد و تائید اولیه به صاحب سایت گواهی نماد اعتماد موقت داده می شود که بدون ستاره است و به مدت مشخصی اعتبار دارد.

نماد اعتماد یک ستاره

بعد از بررسی کامل سایت و دارا بودن تمام شرایط مورد نیاز سامانه تجارت الکترونیک اعم از مجاز بودن محصولات، غیر شرعی نبودن تصاویر سایت، دارا بودن صفحاتی در مورد مکان فروشگاه و اطلاعتت تماس به سایت نماد اعتماد یک ستاره داده می شود.

نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره

نماد اعتماد دو ستاره بالاترین درجه اعتماد خرید اینترنتی برای کسب‌وکارهای آنلاین می‌باشد. تعداد ستاره‌های بالاتر نشان دهنده سطح بالاتر اعتماد و کیفیت بهتر عملکرد وب‌سایت است. نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره در حال حاضر بالاترین درجه قابل اعطا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ایران است.

برای تهیه نماد اعتماد دوستاره چک لیستی از سمت اینماد ارائه می‌شود که باید تکمیل گردد، که لازمه آن داشتن گواهینامه امنیتی SSL می‌باشد.

تفاوت انواع اینماد در چیست؟ می‌توان گفت تنها تفاوت نماد تک ستاره و دو ستاره داشتن گواهینامه SSL است. نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره یعنی نه تنها وب‌سایت شما معتبر است، بلکه از لحاظ امنیتی هم در سطح بسیار بالایی است. در ادامه اموزش دریافت ای نماد و گرفتن نماد الکترونیکی را خواهید خواند.

 
شرایط گرفتن اینماد برای سایت

برای دریافت اینماد برای سایت ابتدا باید یک سایت فروشگاهی داشته باشید. یعنی در سایت خود حداقل یک محصول داشته باشید تا امکان ثبت سفارش و افزودن به سبد خرید را داشته باشد. حتما باید محصولی که در سایت وجود دارد، دارای قیمت و توضیحات کاملی باشد. همچنین نماد اعتماد به نام مالک دامنه ثبت می‌شود.

در صورتی‌که کاربر حقیقی باشید نماد نیز بصورت حقیقی صادر می‌شود و می‌بایست حداقل ۱۸ سال داشته باشید. اما در صورتی‌که کاربر حقوقی باشید، اینماد به نام شرکت و یا مدیرعامل شرکت صادر می‌شود.

در حال حاضر نماد اعتماد به مدت دوسال به کاربران ارائه می‌شود، و پس از دوسال امکان تمدید مجدد آن وجود دارد.

 
چگونه نماد اعتماد الکترونیک بگیریم؟

جهت گرفتن اینماد برای سایت ابتدا وارد لینک سایت https://reg.enamad.ir/Panel شوید و بصورت حقیقی و یا حقوقی ثبت‌نام کنید. پس از ثبت اطلاعات کدی نمایش داده می‌شود، که باید کد را با شماره همراه خود از طریق پیامک به شماره نماد ارسال کنید.

نکته مهم اینجاست زمان ثبت نام باید حتما شماره همراه به نام مالک سایت باشد.