:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
عباس بشیری حقوقدان، وکیل پایه یک دادگستری، نویسنده و مولف بیش از 60 جلد کتاب حقوق کاربردی مورد تقدیر قرار گرفت

تجلیل از پدر علم حقوق کاربردی املاک و اراضی ایران و نویسنده بیش از 60 کتاب حقوق کاربردی

در مراسم روز پاسداشت حقوق عامه و بیست و سومین سالروز تأسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، از آقای عباس بشیری حقوقدان، وکیل پایه یک دادگستری، نویسنده و مولف بیش از 60 جلد کتاب حقوق کاربردی، به عنوان پدر علم حقوق کاربردی املاک و اراضی ایران و استاد کارگاه های حقوق کاربردی املاک و اراضی تقدیر و تجلیل شد و آقای بشیری از دست وزیر دادگستری و معاون اول قوه قضاییه لوح تقدیر دریافت کرد
کد خبر: ۲۰۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
اقتصاد گردان -  محسن شمشیری

  در مراسم روز پاسداشت حقوق عامه و بیست و سومین سالروز تأسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، که  روز شنبه 19 فروردین 1402 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، از پدر و مادر شهید احمدی روشن، تعدادی از وکلا، کارشناسان و مشاوران با سابقه، روسای سابق مرکز، استادان و متخصصان مرکز تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه، حجت‌الاسلام عبداللهی رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، حجت‌الاسلام احمد پورخاقان رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح، غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها، امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری، احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت، طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان، حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی رئیس مرکز تحول قوه قضائیه، علیرضا فخاری استاندار تهران، جمعی از قضات، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مقامات اجرایی، کشوری و لشکری جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مقامات اجرایی، کشوری و لشکری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، از آقای عباس بشیری حقوقدان، وکیل پایه یک دادگستری، نویسنده و مولف بیش از 60 جلد کتاب حقوق کاربردی، به عنوان پدر علم حقوق کاربردی املاک و اراضی ایران تجلیل شد.
عباس بشیری در دو دهه اخیر، ضمن انتشار بیش از 60 جلد کتاب در رشته ها و زمینه های مختلف حقوق کاربردی، از جمله املاک و اراضی، ثبت، وقف، کشاورزی و آب و محیط زیست، پیمانکاری، قراردادهای مدرن، دادخواست ها و... تحولی شگرف در علم حقوق ایجاد کرده و با برگزاری کارگاه ها، همایش ها و میزگردهای مختلف به معرفی حقوق کاربردی، ساده سازی مفاهیم و استفاده از علم حقوق در دفاع از حقوق مردم، کمک کرده و دانشجویان، وکلا، قضات و حقوق دانان و کارشناسان مختلف از کلاس های ایشان در سراسر کشور بهره برده اند.
در مراسم تجلیل کارشناسان و همکاران، روسای سابق مرکز، استادان، وکلا و متخصصان مختلف، آقایان دکتر مصدق معاون اول قوه قضاییه،
تمبر یادبود بیست و سومین سالگرد تشکیل مرکز را ابطال کرد. همچنین از پدر و مادر شهید مصطفی احمدی روشن از شهدای هسته‌ای جمهوری اسلامی تجلیل به عمل آمد.
از سوی دیگر از آقای دکتر میرمحمدصادقی به عنوان اولین وکیل دریافت کننده پروانه وکالت از مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، آقای دکتر تفکریان پدر علم ثبت ایران، دکتر جواهری از اولین قضات، آقای دکتر یادگاری به عنوان یکی از داستان های مرتبط با مرکز، آقای دکتر مهدی کشت‌دارمدیرعامل خبرگزاری میزان، آقای دکتر مومنی رئیس اسبق و دکتر بهادری جهرمی رئیس سابق مرکز، تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
همچنین آقایان سرهنگ عابدی رئیس شماره گذاری، دکتر شیرزادی دکترای حقوق، آقای علی اصغر از کارشناسان رسمی مرکز، مدیرکل ارتباطات قوه قضاییه، آقای عباس بشیری پدر علم حقوق کاربردی املاک و اراضی، که در زمینه های حقوق کاربردی بیش از 60 جلد کتاب منتشر کرده است، از دست وزیر دادگستری و معاون اول قوه قضاییه  لوح تقدیر دریافت کرد.
همچنین آقایان دکتر محمدی رئیس سازمان زندانها که اخیراً با همکاری ایشان ۱۷ زندانی آزاد و به خانواده‌های خود بازگشتند، آقای احمد عزیزی، رضاجباری، یوسف رحیمی، آقای خلج و آقای سید حسین متولیان از مسوولان و مدیران و کارشناسان مختلف حقوقی و قضایی کشور نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.
رونمایی از تمبر پاسداشت حقوق ‌عامه، قدردانی از پدر و مادر شهید احمدی روشن، قدردانی از نخستین دریافت‌کنندگان پروانه وکالت و کارشناسی رسمی از مرکز وکلا، قدردانی از رؤسای سابق مرکز و برخی مدیران قوه قضاییه و خیّرین از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
همچنین اعلام شد که به همت وکلا و کارشناسان مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، ۱۷ زندانی جرایم غیر عمد از زندان آزاد شدند.

عکس عباس بشیری در کنار دکتر انوشه استاد روانشناسی