:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
 سهم سپرده قرض الحسنه جاری به 26.6 درصد کل سپرده های وبصادر رسید

موفقیت بانک صادرات ایران در جذب 187 همت سپرده قرض الحسنه جاری با رشد 29 درصدی نسبت به سال قبل و جذب منابع کم هزینه

در بانک صادرات ایران، سپرده قرض الحسنه جاری در سال 1402 با رقم 186 همت که نسبت به 144 همت در سال 1401 رشد 29 درصدی داشته سهم 26.6 درصدی از مانده 700 همتی این بانک را به خود اختصاص داده است و بالاترین سهم را در سپرده های وبصادر دارد. پس از آن سپرده کوتاه مدت با 142 همت، سپرده سه ساله با 105 همت قرار داشته اند. این موضوع نشان می دهد که بانک صادرات ایران در جذب منابع بدون هزینه و کم هزینه موفقیت زیادی داشته است
کد خبر: ۲۱۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹

موفقیت بانک صادرات ایران در جذب 187 همت سپرده قرض الحسنه جاری با رشد 29 درصدی نسبت به سال قبل و جذب منابع کم هزینهاقتصاد گردان – محسن شمشیری
در بانک صادرات ایران، سپرده جاری با رقم 186 همت که نسبت به 144 همت در سال 1401 رشد 29 درصدی داشته سهم 26.6 درصدی از مانده 700 همتی این بانک دارد و بالاترین سهم را در سپرده های وبصادر به خود اختصاص داده است. پس از آن سپرده کوتاه مدت با 142 همت، سپرده سه ساله با 105 همت قرار داشته اند. این موضوع نشان می دهد که بانک صادرات ایران در جذب منابع بدون هزینه و کم هزینه موفقیت زیادی داشته است.

حساب جاری با بیشترین مانده سپرده 

بیشترین مبلغ سپرده های بانک صادرات ایران متعلق به حساب جاری قرض الحسنه با 186 همت، سپرده کوتاه مدت با 142 همت، سپرده سه ساله با 105 همت است. این موضوع نشان می دهد که بانک صادرات ایران در جذب منابع بدون هزینه و کم هزینه موفقیت زیادی داشته است. وجود منابع در حساب جاری علاوه بر کم هزینه بودن، نشانه گردش مالی مناسب در بخش تولید، خرید وفروش و بازارهای مختلف اقتصاد است. حساب های کوتاه مدت نیز عمدتا به صورت کارت در دست مردم برای خریدهای مختلف است. اما جذب منابع بلندمدت سه ساله قابل توجه در بانک صادرات ایران، به معنای آن است که بانک و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی می توانند روی این سرمایه برای حداقل سه سال حساب بازکنند و این موضوع به گردش چرخ های اقتصاد، تامین نقدینگی و... کمک قابل توجه خواهد کرد. 
براساس مانده 8783 هزار میلیارد تومانی سپرده ریالی و ارزی کل بانک های کشور در بهمن ماه 1402، بانک صادرات ایران با مانده 700 همت، سهم بانک صادرات ایران معادل 7.7 درصد کل سپرده های بانکی کشور است. همچنین براساس مانده تسهیلات 6667 هزار میلیارد تومانی بانک های کشور، سهم بانک صادرات ایران با مانده تسهیلات 520 هزار میلیارد تومانی، معادل 7.77 درصد کل تسهیلات کشور بوده است.
عملکرد بانک صادرات ایران در سال 1402 نشان می دهد که به دنبال موفقیت این بانک در جذب منابع ارزان قیمت در سه سال اخیر و کاهش هزینه ها، در سال 1402 نیز به دستاوردهای بهتری رسیده و در حال حاضر بیش از 66 درصد سپرده های این بانک را سپرده های بدون هزینه و کم هزینه تشکیل می دهد که در کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری بانک موثر بوده است. 
مانده تسهیلات بانک صادرات ایران در پایان اسفند ماه 1402 معادل 520 همت و مانده سپرده ها 700 همت اعلام شده است. 
سپرده های بدون هزینه شامل سپرده های قرض الحسنه جاری و پس انداز ریالی و ارزی معادل253 همت است که سهم 36 درصدی از کل سپرده ها دارند. همچنین 31 درصد کل سپرده های بانک صادرات ایران با رقم 217 همت را سپرده های کم هزینه، 33 درصد سپرده ها را با رقم 230 همت بلندمدت یا با هزینه بالا تشکیل می دهد.

گردش مالی بالا در بانک صادرات ایران 

شاخص گردش مالی و دریافت و پرداخت ها در طول سال 1402 در بانک صادرات ایران نشان می دهد که گردش سپرده ها دو برابر مانده سپرده ها گزارش شده و نشان دهنده گردش پول در اقتصاد و کسب وکارهای مردم و حضور موثر بانک صادرات ایران در فعالیت های اقتصادی ومسوولیت های اجتماعی بانک است. شاخص ها نشان می دهد که ماندگاری سپرده در بلندمدت بیشتر و در کوتاه مدت و جاری و پس انداز با گردش بالا مواجه بوده و از جمله در حساب جاری 5 برابر مانده آن، گردش مالی و دریافت و پرداخت داشته است. از سوی دیگر، به گفته محسن سیفی کفشگری، مدیرعامل بانک صادرات ایران، از طریق توسعه بانکداری شرکتی، ماندگاری منابع شرکت ها افزایش یافته و به 13 روز رسیده است و نشان می دهد که بانک صادرات ایران در فعالیت های اقتصادی حضوری موثر دارد و مورد توجه فعالان اقتصادی کشور است.
میزان سپرده های تسویه شده یا پرداخت ها بیش از 1137 همت در اسفندماه و میزان دریافت سپرده ها که دو برابر مانده سپرده ها به مبلغ 669 همت است نشان می دهد که در طی دوره 1402 گردش حساب های سپرده دو برابر مانده بوده است یعنی دو برابر دریافت و پرداخت وجه صورت گرفته است. این موضوع به معنای گردش مالی پول از طریق بانک صادرات ایران در کسب وکارهای مردم، بازارها و بخش های مختلف اقتصاد است که چرخ اقتصاد را به حرکت در می آورد ومردم از طریق حساب های بانک صادرات ایران به کسب وکار خود می رسند. 
گردش مالی سپرده ها و حساب ها نشان می دهد که ماندگاری در بلندمدت بیشتر و در کوتاه مدت و جاری و پس انداز کمتر بوده است گردش سپرده های کوتاه مدت سه برابر مانده آن بوده، در حساب جاری ریالی نزدیک به 5 برابر مانده است. البته برداشت از حساب ها و تسویه حساب سپرده در حساب های سپرده بلندمدت یک تا سه ساله، گواهی سپرده ویژه سرمایه گذاری عام، بلندمدت و کوتاه مدت ارزی، بسیار کمتر بوده و ماندگاری سپرده بیشتر بوده است. اما در حساب های جاری و پس انداز قرض الحسنه و کوتاه مدت، ماندگاری کمتر بوده و گردش حساب و تسویه سپرده چند برابر مانده سپرده ها در پایان بهمن بوده است. 
این موضوع نشان می دهد که بانک ها برای نگهداری پول و افزایش ماندگاری سپرده ها باید بیشتر روی حساب های سپرده بلندمدت کار کنند. 
گردش مالی و دریافت و پرداخت ها در بانک صادرات ایران دو برابر مانده سپرده است که نشان دهنده گردش چرخ اقتصاد و پول در بازارهای مختلف و کمک به ایجاد رونق و رشد ارزش افزوده در اقتصاد است.
 
سقف 15 همت گواهي سپرده خاص با نرخ 30 درصدی برای بانک صادرات ایران


بانک صادرات ایران اعلام کرد که سقف انتشار گواهي سپرده خاص با نرخ سود 30 درصد علي الحساب و بازخريد قبل از سررسيد با نرخ 12 درصد به ميزان 15 هزار ميليارد تومان با نرخ سپرده قانوني 10 درصد تخصيص يافته و طي بازه زماني 11 بهمن تا 17 بهمن 1402 مشتريان عرضه شده است. 
بانک صادرات ایران اعلام کرده که با افزایش سرمایه خود به 120 هزار میلیارد تومان در خرداد ماه امسال، و توسعه انواع خدمات بانکداری الکترونیک و رشد بالای جذب منابع در نظام بانکی، موقعیت و حضور خود را به عنوان بزرگترین بانک بورسی کشور در بین بانک های کشور تقویت کرده و با حدود دو هزار شعبه، رشد قابل توجه در خدمات بانکداری مدرن، سهم بالای 11.5 درصدی از کارت های بانکی و جذب بیش از 700 همت از نقدینگی کشور، از توان بالای تسهیلات دهی در مجموعه بانک های کشور برخوردار شده و در بین سه بانک بزرگ کشور قرار دارد. 
بانک صادرات ایران همچنین با رشد قابل توجه در بانکداری الکترونیک و تراکنش های بانکی، رشد بالای عملکرد شرکت خدمات سپهر الکترونیک به خصوص پرداخت های اینترنتی، توسعه بانکداری شرکتی و جذب منابع بیشتر، پنج طرح و محصول برتر در شرایط رعایت نرخ سود و کاهش بهای تمام شده پول، توسعه سامانه‌های بانکداری باز، بانکداری شرکتی و بانکداری جامع بازاریابی و ارائه خدمات مطلوب به مشتریان بانک، نه تنها از جایگاه بالایی در بین بانک های بزرگ کشور برخوردار است، بلکه به عنوان نخستین بانک در کشور برخی خدمات متفاوت و شاخص را ارائه داده که به بهبود خدمات بانکی به مردم و شرکت ها منجر شده و جذب بیشتر شرکت ها و فعالان اقتصادی را به همراه داشته است. وبصادر از طریق خدمات نوین و ویژه خود از جمله چک الکترونیک و عبور از مرز 4 میلیون چکنو صادره، سامانه «ست» یا توثیق الکترونیکی دارایی، برات الکترونیک برای تأمین مالی تولید در محیط سندباکس، پلتفرم بانکداری دیجیتال «سپینو»، تحول بزرگی در خدمات نوین بانکداری الکترونیک و پرداخت چک، وثیقه گذاری دارایی های نقد شونده و منقول برای تسهیلات و... ایجاد کرده است.