:
كمينه:۲۱.۵۱°
بیشینه:۲۲.۷۹°
Updated in: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد

با درآمدهای کنونی نمی‌توان مطالبات پیمانکاران را پاسخ داد، مذاکره با سازمان برنامه

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه ۳۰۸۰ کیلومتر راه روستایی ایجاد کردیم و ۶۶۰۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام دادیم، گفت: البته حجم مطالبات پیمانکاران زیاد است و نمی‌توان با درآمدهای سازمان راهداری این مطالبات را پاسخ داد که در این‌خصوص‌ گفت‌وگوهایی با سازمان برنامه و بودجه داشتیم.
کد خبر: ۲۱۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

اقتصادگردان- داریوش امانی امروز در مراسم  سراسری آغاز اجرای پویش «چشم‌به‌راهیم» گفت: از سال گذشته پویش همراهان سفر ایمن را آغاز کردیم که رضایت مردم را افزایش داد. امسال این پویش با ماه رمضان مقارن شده است. با توجه به تجربیات سال های گذشته سعی کردیم این پویش به‌صورت یک شکل در استان‌ها انجام شود و بیشتر به محتوا توجه کنیم تا تعداد.  

وی با بیان اینکه این پویش از ۲۵ اسفند تا ۱۲ فروردین جریان دارد، افزود: اقدامات بسیار خوبی در خصوص اطلاع‌رسانی به مردم در حال انجام است. از این رو قراردادهای متفاوتی با شبکه‌های صداوسیما برای این کار منعقد کردیم. سپاسگزاریم که در این خصوص به سازمان و شورای معاونان اعتماد کردید.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ما در سازمان راهداری، ۳۴ هزار میلیارد تومان درآمد داشتیم و ۳۹ هزار میلیارد تومان برای اقدامات راهداری تصویب شده و از این میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان تخصیص دادیم که بیش از ۷۰ درصد می‌شود؛ در حالی که وقتی من این مسئولیت را بر عهده گرفتم، درآمد سازمان ۵۰۰۰ میلیارد و تخصیص ۳۰۰۰ میلیارد تومان بود. همچنین سازمان راهداری در شاخص‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌وری نیروی انسانی رتبه خوبی کسب کرده است.

امانی اظهار کرد: هزار دستگاه ماشین‌آلات با پیگیری‌ها ثبت سفارش می‌شود و اگر چه تلاش کردیم این دستگاه‌ها تا انتهای سال وارد کشور شود، اما مقدور نشد که وعده می‌دهیم که از ابتدای سال تعدادی از این دستگاه‌ها به کشور می‌آید.

اصلاح ۴۱۲ نقطه حادثه‌خیز از ابتدای سال

وی با بیان اینکه در بحث آسفالت و نقاط حادثه‌خیز انقلاب بزرگی صورت گرفت، گفت: برای این کار ۱۸۰۰ میلیارد تومان تخصیص داریم اما به دلیل اختصاص بخشی از درآمد به موضوع گندم و خرید ۵۰۰ میلیارد تومان در آستارا، این مبلغ اختصاص پیدا نکرد. با وجود این از ۸۸۵ نقاط پرحادثه تا پایان سال ۴۱۲ نقطه اصلاح شده است و ۳۱۳ نقطه هم از گذشته مانده بود که اصلاح شد و در مجموع ۷۲۵ نقطه می‌شود و این عدد در اصلاح نقاط حادثه‌خیز بی‌نظیر است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در بحث راه روستایی در سال‌های گذشته، تعداد مورد نظر ما ایجاد ۳۰۰۰ کیلومتر بود که اکنون ۳۰۸۰ کیلومتر ایجاد شده است؛ همچنین ۶۶۰۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام دادیم؛ البته حجم مطالبات پیمانکاران زیاد است و نمی‌توان با درآمدهای سازمان این مطالبات را پاسخ داد که در این‌خصوص‌گفت‌وگوهایی با سازمان برنامه و بودجه هم داشتیم.

امانی خاطرنشان کرد: همچنین هوشمندسازی از اولویت‌ها بوده است. آخرین اقدام، بحث بی‌سیم یکپارچه دیجیتال سازمان است که سال‌ها معطل مانده بود اما برای این کار از سازمان ارتباطات رادیویی مجوز گرفتیم تا سال آینده این اقدام هم عملی شود.