:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
دنیای جدید استفاده از دارایی های نقد شونده برای وثیقه گذاری با «ست» سامانه توثیق الکترونیکی بانک صادرات ایران set.bsi.ir

سپردن وثایق نقد شونده مانند سهام و طلا و بیمه عمر به سامانه «ست» بانک صادرات ایران، به مردم و بانک ها در کاهش مشکلات کمک بیشتری می کند

سپردن وثایق نقد شونده موثر از دارایی های ملک و زمین و مسکن در شرایط تورمی است و بیمه‌های عمر، سهام‌ بورسی، سپرده بانکی، طلا، سیم‌کارت و.. که نقدشونده باشند به عنوان وثیقه در سامانه توثیق قابل استفاده هستند و کارایی بیشتری از دارایی های غیرمنقول مانند کارخانه، زمین، مسکن، ساختمان دارند و با سرعت بیشتری تبدیل به پول نقد می شوند و مطالبات معوق بانکی را کاهش داده و بدهی وام گیرندگان نیز با هزینه های کمتری پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۲۱۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
اقتصادگردان – محسن شمشیری

آنلاین بودن، در صف شعب بانک انتظار نکشیدن، فراوانی وثیقه و استفاده از دارایی های راکد، حذف مشکلات ضامن و پیچیدگی زمان وثیقه گذاری، دنبال پیدا کردن ضامن نبودن، مشکلات کارشناسی ارزش ملک و دارایی غیر منقول و... همه از مزیت ها و ویژگی های طرح جدید «ست» سامانه توثیق الکترونیکی بانک صادرات ایران برای سپردن وثیقه هایی مانند طلا، سهام، اوراق بهادار، بیمه عمر، سیم کارت و استفاده از دارایی های منقول و نقدشونده در دریافت اعتبار و وام های بانکی است.
 مزیت های وثیقه گذاری با «ست» سامانه توثیق الکترونیکی بانک صادرات ایران نشان می دهد که مشتریان بانک ها و دریافت کنندگان وام بانکی، می توانند دارایی‌های خود مانند بیمه‌های عمر، سهام‌ بورسی، سپرده بانکی، طلا، سیم‌کارت و.. را که نقدشونده باشند به عنوان وثیقه در سامانه توثیق بانک صادرات ایران، set.bsi.ir بدون مراجعه حضوری به شعب، استفاده کنند اما ابتدا لازم است که کدسجام و حساب بانکی در بانک صادرات داشته باشند و چک برگشتی نداشته باشند

جمع کثیری از مردم در دنیای امروز برای خرید و فروش اجناس، گرفتن وام، انعقاد قراردادها نیاز به وثیقه‌گذاری دارند. بانک صادرات ایران باهدف سهولت و راحتی مشتریان خود با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده گذاری مرکزی سامانه توثیق الکترونیکی یا همان سامانه ست را راه‌اندازی کرد.

بانک صادرات ایران با به کارگیری کوچکترین تا بزرگترین دارایی‌هایی که مالکیت دارن ویا نقدشونده هستند سامانه «ست» یا همان وثیقه‌گذاری الکترونیکی را افتتاح کرد. در سامانه ست شما به صورت آنلاین و بدون هیچ پیچیدگی وثیقه‌گذاری می‌کنید.

دارایی‌های قابل وثیقه‌گذاری و نحوه عضویت در سامانه ست بانک صادرات چیست؟

افراد بعد از واردشدن به این سامانه می‌توانند دارایی‌های خود مانند بیمه‌های عمر، سهام‌ بورسی، سپرده بانکی، طلا، سیم‌کارت و.. را که نقدشونده باشند به عنوان وثیقه در سامانه توثیق استفاده کنند.
شما بدون مراجعه حضوری به شعب بانک صادرات و فقط با رفتن به سایت set.bsi.ir می‌توانید در سامانه توثیق الکترونیکی ثبت‌نام کنید، البته برای ثبت‌نام افراد باید کدسجام داشته باشند، چک برگشتی نداشته باشند و داخل بانک صادرات ایران حساب بانکی داشته باشند.
برای استفاده از خدمات وثیقه گذاری الکترونیکی ابتدا باید یک وکالت فروش به صورت سیستمی ارائه دهید، نوع دارایی خود را انتخاب نمایید و احراز اختیار شوند و سپس با پرداخت کارمزد به بانک، مراحل را تکمیل نمایید.


مزایای سامانه توثیق الکترونیکی بانک صادرات ایران چیست؟

فراوانی وثیقه و استفاده از دارایی های راکد

در این سامانه شما هردارایی که قبلا نمی‌توانستید وثیقه قراردهید دیگر درسامانه ست خواهید توانست و در ارائه وثیقه تنوع فراوانی دارید، مراجعه حضوری و ایستادن در صف طولانی بانک در وثیقه گذاری الکترونیکی وجود ندارد همه امور به شکل آنلاین انجام می‌شود. دارایی های راکد خود را به‌کار می‌گیرید و می‌توانید وثیقه های خود را در صورت نیاز تعییر دهید.

حذف مشکلات ضامن و پیچیدگی زمان وثیقه گذاری

از مزایای هیجان‌انگیز این سامانه حذف مشکل قبول و پذیرش ضامن است و همینطور زمان وثیقه گذاری و پیچیدگی آن به کمترین زمان وحالت کاهش پیدا می‌کند.


نگران ضامن و پیچیدگی امور وثیقه‌گذاری نباشید


شما در سامانه ست بانک صادرات ایران انواع دارایی خود را که امکان نقدشوندگی دارند می‌توانید در هرکار و اموری که احتیاج به وثیقه‌گذاری باشد استفاده کنید و نگران ضامن و پیچیدگی امور وثیقه‌گذاری نباشید و کاملا به صورت آنلاین تمام مراحل وثیقه‌گذاری را انجام دهید.
بانک‌صادرات در خدمات الکترونیکی همیشه پیشرو بوده و اکوسیستم اموربانکی آنلاین را برای راحتی مشتریان خود همیشه فراهم کرده‌است، برای سوارشدن روی بال پرواز جهان نوین الکترونیکی بانک صادرات ایران همین حالا اقدام کنید.

وثایق نقد شونده موثر از ملک و زمین و مسکن در شرایط تورمی

شرایط جدید در اقتصاد ایران، تورم فزاینده و مزمن در 50 سال اخیر که شاخص تورم بر مبنای سال 1395=100 از عدد 0.137 در سال 1357 به عدد 900 رسیده و سطح قیمت ها 6600 برابر شده باید به سمت وثایق نقد شونده و منقول مانند سکه، طلا، ارز، اوراق سهام، سیم کارت و سایر اموال و دارایی هایی رفت که امکان نقد شوندگی دارند و هم بانک می تواند براساس ارزش روز، آنها را تبدیل به نقدینه کند و هم وام گیرنده می تواند از سرمایه خود استفاده مناسب را ببرد و در عین حال پشتیبان مناسبی از فعالیت خود داشته باشد.
در حال حاضر، مردم به جای حضور در شعب بانک ها و شلوغی صف انتظار وام، می توانند از طریق سامانه های آنلاین مانند بانک صادرات ایران، وثایق خود را معرفی کنند و از طریق آن وام بگیرند.
البته در حال حاضر قیمت برخی وثایق نقد شونده، کمتر از قیمت مسکن و زمین و ساختمان و کارخانه است اما به تدریج ارزش گذاری دارایی های دیگر، متداول خواهد شد و اعتبار مردم برای دریافت وام از راه های دیگر افزایش خواهد یافت. در این زمینه موسسات اعتبار سنجی مشتریان، می توانند از طریق بررسی توانایی درآمدی و پرداخت وام گیرنده، میزان دارایی های نقد، ارزش برند و اعتبار کسب و کار افراد، میزان دارایی های دیگر، به ارزیابی اعتباری بپردازند و وثیقه گذاری تنها به اموال غیر منقول محدود نباشد.
تغییر فضای کسب وکار از وثایق غیر منقول و وثایق بسیاری که روی دست بانک ها باقی مانده و منجر به رشد مطالبات معوق شده است، به پذیرش وثایق منقول و دارایی هایی با درجه نقد شوندگی بالا، یک مسیر گریز ناپذیر و غیر قابل اجتناب است و امروز مردم دارایی های مختلفی دارند که می توانند از آن به عنوان وثیقه استفاده کنند.
گام های نخست در مسیر این نهضت بزرگ و تغییر شرایط وثیقه گذاری و کمک به متقاضیان وام های بانکی را بانک هایی مانند بانک صادرات ایران برداشته اند و امکان معرفی وثایق بانکی به صورت آنلاین و الکترونیکی را فراهم کرده اند و بانک صادرات ایران با معرفی سامانه توثیق الکترونیکی « ست» گام موثری در این مسیر برداشته که انتظار می رود در آینده به بهبود شرایط وثیقه گذاری و دریافت وام و کمک به وام گیرندگان منجر شود.
وثایق نقد شونده موثر از دارایی های ملک و زمین و مسکن در شرایط تورمی است و بیمه‌های عمر، سهام‌ بورسی، سپرده بانکی، طلا، سیم‌کارت و.. که نقدشونده باشند به عنوان وثیقه در سامانه توثیق قابل استفاده هستند و کارایی بیشتری از دارایی های غیرمنقول مانند کارخانه، زمین، مسکن، ساختمان دارند و با سرعت بیشتری تبدیل به پول نقد می شوند و مطالبات معوق بانکی را کاهش داده و بدهی وام گیرندگان نیز با هزینه های کمتری پرداخت خواهد شد.