:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
جواد کلاته عربی دبیر کمیته نشر و تالیف کنگره ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت: معرفی 150 عنوان کتاب در کنگره شهدای پایتخت از 5 تا 11 بهمن به مدت یک هفته

باغ کتاب تهران، میزبان نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و شهدای پایتخت

باغ کتاب تهران، میزبان عموم مردم، از تاریخ ۵ بهمن تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و شهدای پایتخت، با تخفیف ۵۰ درصد و با حضور بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب است. تاکنون 1000عنوان کتاب در کنگره ملی شهدا منتشر شده است / در بین 24 هزار شهید پایتخت،۵۶۰ بانوی شهید، ۲۵۰ شهید ادیان توحیدی، 1200 خانواده دارای چند شهید، شهدای بین‌المللی، رئیس‌جمهور، نماینده مجلس شهید، دانشمند شهید و دانش‌آموز شهید و 1333 نفر در ترور، موشک باران و بمب گذاری‌ها در سطح شهر به ثبت رسیده است
کد خبر: ۲۱۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
اقتصادگردان  -
باغ کتاب تهران، از 5 تا 11 بهمن به مدت یک هفته، میزبان نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و آثار منتشر شده در رابطه با شهدا، خواهد بود که با تخفیف ۵۰ درصد و با حضور بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب در چارچوب کنگره 24 هزار شهید پایتخت برگزار می شود.
جواد کلاته عربی دبیر کمیته نشر و تالیف کنگره ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت در این زمینه، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از تاریخ ۵ بهمن تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با تخفیف ۵۰ درصد و با حضور بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب در محل باغ کتاب تهران  برگزار می‌شود.
وی افزود: انتشارات ۲۷ بعثت در چهارچوب برگزاری کنگره شهدای پایتخت، آثار متفاوتی در رابطه با شهدای ارتش، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج منتشر کرده و در این نمایشگاه، ۲۰ اثر جدید علاوه بر عناوین قبلی کتاب‌های منتشر شده در رابطه با دفاع مقدس و شهدا به بازار کتاب و عموم مردم معرفی شده است.
طی ده روز 2 تا 12 بهمن 1402، کنگره ملی 24 هزار شهید پایتخت در سطح شهر تهران در حال برگزاری است و جدول ویژه برنامه‌های اختتامیه این اجلاسیه نیز اعلام شده است.
سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ و دبیرکل کنگره ملی 24 هزار شهید پایتخت، با بیان اینکه شهدای تهران؛ شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امنیت، مدافع حرم و سلامت هستند، خاطرنشان کرد: کتاب «عروج» در مورد شهید احمد متوسلیان از دیگر آثار فاخری است که امروز رونمایی شد و کتاب «ماه تمام» مربوط به شهید همت است که آن هم امروز رونمایی شد ضمن اینکه کتاب راه خون هم که گردآوری دست نوشته‌های شهید فرمانده صالحی است، قدرت تحلیل بالایی دارد. این کتاب‌ها از ارتش و سپاه و ناجا و امنیت هستند. تاکنون 1000عنوان کتاب در کنگره ملی شهدا هدف گذاری کردیم و در نظر داریم تا زمان اجلاسیه 200 عنوان از این کتاب ها رونمایی شود که تاکنون هم از یکصد عنوان کتاب رونمایی شده است.

انتشار 1000 کتاب در کنگره شهدای پایتخت


دهم دی‌ماه مراسم رونمایی از ده کتاب نشر 27 بعثت و یک بازی رایانه‌ای با حضور سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد صلوات‌الله‌علیه، مقاماتی از ارتش و فراجا، خانوادۀ شهدا، جمعی از نویسندگان ادبیات پایداری و علی‌رضا فخاری استاندار تهران در محل استانداری تهران برگزار شد.    در این مراسم سردار حسن‌زاده ضمن رساندن سلام رهبر معظم انقلاب به خانوادۀ شهدا، از هدف‌گذاری برای چاپ 1000 کتاب خبر داد و گفت که تا زمان برگزاری کنگره 200 عنوان آن منتشر خواهد شد. تاکنون 100 عنوان از این کتاب‌ها در دسترس علاقمندان به فرهنگ جهاد و شهادت قرار گرفته است.
بر اساس اطلاع‌رسانی نشر 27 بعثت، این رونمایی بخشی از ویژه‌برنامه‌های کنگرۀ ملّی 24000 شهید پایتخت عنوان شده است. در بین کتاب‌های رونمایی شده آثار متنوعی مربوط به شهدای بسیج، سپاه، ارتش، فراجا، امنیت، ترور و سلامت به چشم می‌خورد.

این باعث افتخار ماست که در اقشار مختلف شاهد وجود افتخارات و الگوهایی هستیم. یکی از مدارس منطقه ۱۷ شهر تهران ۱۵۰ شهید تقدیم به انقلاب کرده که این نقش دانش‌آموزان در دفاع مقدس را نشان می‌دهد.
وی با اعلام اینکه ۵۶۰ بانوی شهید در تهران داریم، افزود: آنچنان که باید به معرفی شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته نشده است. ما شهدای بین‌المللی، رئیس‌جمهور، نماینده مجلس شهید، دانشمند شهید و دانش‌آموز شهید در تهران داریم.
حسن حسن‌زاده با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ خانواده که دارای چند شهید هستند، در تهران وجود دارد، گفت: آمار ۲۵۰ شهید ادیان توحیدی در تهران به ثبت رسیده است. هزار و ۳۳۳ نفر در ترور، موشک باران و بمب گذاری‌ها در سطح شهر به شهادت رسیدند.
وی با بیان اینکه اجلاسیه تحت عنوان دهه شهدایی تهران از ۲ تا ۱۲ بهمن ماه برگزار خواهد شد، تأکید کرد: تهران را باید به عنوان شهر دارای ۲۴ هزار شهید شناخت. ما باید این میراث معنوی را برجسته کنیم.
فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به اجرای سرود ۲۴ هزار شهید تهران با حضور ۲۴ هزار نفر در بهار سال آینده در میدان آزادی، ادامه داد: ۱۲۴ هزار بسته معیشتی، ۲۴ هزار بسته لوازم تحریر و هزار و ۲۴ سری جهیزیه ظرف مدت ۴۵ روز توسط مردم شریف تهران در محلات و مساجد تهیه شد و این باعث افتخار است که در این تنگنای معیشتی مردم مشارکت کردند.

دبیر کل کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت با بیان اینکه ۶۰۳ نقطه محل شهادت و ترور از اکباتان تا محله پیروزی تهران داریم که مسؤولان شهری در حال نمادسازی برای این نقاط هستند افزود: کمیته‌های مختلف کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت مطالب و دستاوردهای خود را به صورت مستمر پخش می‌کنند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) با اشاره به اینکه وظیفه ما در برابر شهدا و خانواده شهدا بسیار سنگین است گفت: آثار فرهنگی فاخر از فیلم و کتاب و انیمیشن و بازی در حوزه شهدا تولید می‌شود اما باید کار بیشتری در این بخش انجام دهیم و این امر مستمر باشد تا دیگر خانواده شهیدی نباشد که تولید محتوایی درباره شهید بزرگوارش نداشته باشیم.

کتاب‌های کنگره ۲۴ هزار شهدای پایتخت

در دی ماه امسال نیزمراسم رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب جدید نشر ۲۷ بعثت و کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت در سالن شهدای گمنام استانداری تهران برگزار شد. از کتاب‌های «آسمان‌شناس؛ سرگذشت و خاطرات شهید حسن آبشناسان» به قلم مشهود گودرزی‌نژاد و وحید احمدی، «ماه تمام؛ سرگذشت‌نامه مستند معلم بسیجی شهید محمدابراهیم همت» به قلم گلعلی بابایی، «فرهنگنامه شهدای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ» نوشته رحیم مخدومی و جمعی از نویسندگان، «زخم پاییز؛ روایتی از زندگی شهید مدافع امنیت پوریا احمدی» به قلم فائزه طاووسی، کتاب «ترور در تهران» به قلم محمد گرشاسبی و سعید زاهدی، «عروج از شاخه زیتون؛ روایت‌هایی درباره زندگی احمد متوسلیان از کودکی تا اسارت» به قلم جواد کلاته عربی، «عطر دل انگیز؛ مجموعه بیانات و جلسات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در رابطه با رزمندگان لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص)»، «ماجرای امروز؛ ماجرای حماسه و شهادت شهدای مدافع امنیت» به قلم سمیه عظیمی ستوده، «راه خون؛ یادداشت‌های روزانه سرلشکر پاسدار شهید غلام‌رضا صالحی» به قلم احمد دهقان و «قهوه تلخ در مرصاد؛ خاطرات تلخ و شیرین مدافعان سلامت در نبرد با کرونا» به قلم مهدی عجم رونمایی شد.
همچنین علیرضا فخاری استاندار تهران، امیرسرتیپ دوم محمدرضا فولادی رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ سخنرانان این مراسم بودند.


استاندار تهران: تشکیل کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت برای زنده نگه داشتن راه شهدا در جامعه است

 همچنین استاندار تهران گفت: هدف اصلی تشکیل کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت، زنده نگه داشتن و پیمایش راه شهدایمان در جامعه است و با جدیت از طریق کمیته‌های ویژه اهداف آن را پیگیری می‌کنیم.
علیرضا فخاری در گفت و گویی با محوریت کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت اظهار کرد: حضور شهدا در جای جایِ جامعه محسوس است طبق احادیث و روایات، شهدا زنده هستند.
به گفته وی، شهید عنصر اصلی ایجاد فرهنگ شهادت بوده و شهادت یک مرام، روش، سلوک و شهود است.
فخاری افزود: کسی که شهادت‌طلب است باید ویژگی‌های منحصر بفردی داشته باشد و ابتدا باید مانند شهدا زندگی کند و شهادت یک جریان گلچین است که فقط برای خوبان اتفاق می‌افتد؛ ما بنابر تجربه این دوران دیدیم کسانی که شاید از نظر ظاهری مورد قضاوت بودند سرانجام به این مقام رسیدند.
استاندار تهران اضافه کرد: همه تلاش‌ها این است که این راه و فرهنگ به تمام مردم معرفی شود، یکی از ویژگی کسانی که برای شهدا کار می‌کنند اخلاص است.
علیرضا فخاری یادآور شد: کسانی که در دوران دفاع مقدس شهید نشدند و امروز توفیق خدمت به مردم را دارند باید بی‌نهایت کار همراه با اخلاص داشته باشند.
استاندار تهران ۱۳ آبان در مراسم رونمایی از تمبر کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت به خبرنگاران گفته بود: ۲۴ هزار شهید در پایتخت داریم و در این راستا این کمیته‌ها فعال شده‌اند تا کنگره دهه اول بهمن امسال بهمن برگزار شود.
وی ادامه داد: اقشار مختلف از ارتش و سپاه تا بسیج و حتی اقلیت‌های دینی و از سوی دیگر شهدای حرم، امنیت و سلامت با اهدای جان خود باعث اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران شدند که باید یاد و خاطره آنها گرامی داشته شود.
فخاری افزود: امروز شاهد یک تحول سازی جدی در فرهنگسازی هستیم و دهه ۸۰ و نودی ها باید با رشادت‌های این شهدا که در گذشته نه چندان دور زندگی می‌کردند، آشنا شوند.
وی اضافه کرد: اقداماتی که در ۲۸ کمیته انجام شده در زمینه فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و جزوات و دلنوشته های شهدا و سمفونی اختصاصی چند مرحله یاد و خاطره شهدا و سایر بسته‌هایی که در نظر گرفته شده رونمایی می‌شود.