:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
موثقی نیا در گردهمایی مدیران ایمیدرو

کاهش اتکا به نفت در اقتصاد، فرصتی برای رشد بخش معدن است ، شرکت ها به فکر مدیریت تولید در زمستان و تابستان باشند

رئیس هیات عامل ایمیدرو، کاهش اتکا به نفت را فرصتی ویژه برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی ذکر کرد.
کد خبر: ۲۱۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، محمد رضا موثقی نیا که عصر امروز در گردهمایی مدیران این سازمان سخن می گفت، تصریح کرد: اهداف رشد این حوزه را باید بیش از ارقام و عملکرد فعلی در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم و وزارت صمت باید در ادامه شعار رونق تولید؛ سیاست تولید صادرات محور و دانش پایه را پیگیری کنیم.

تولید در شرایط کمبود انرژی

موثقی نیا با تاکید بر طراحی مدلی برای ممانعت از کاهش تولید در شرایط کمبود انرژی، گفت: با پیش بینی کمبود گاز در زمستان و برق در تابستان آتی، از هم اکنون باید این مهم مد نظر قرار گیرد که نه تنها تولید کاهش نیابد که شاهد افزایش آن باشیم.

معاون وزیر صمت افزود: این مهم با کمک شرکت های معدن و صنایع معدنی به برنامه تبدیل شود. وی همچنین با اشاره به اهداف برنامه هفتم توسعه گفت: در برنامه پنج ساله هفتم محورهایی از جمله اکتشاف باید بیش از پیش مد نظر قرار گیرد. این امر در برنامه های سالانه شرکت ها هم به طور دقیق دیده شود.

موثقی نیا تاکید کرد: از سوی دیگر توسعه صنایع پائین دستی باید از اولویت بالایی در سال های پیش رو برخوردار باشد.

وی درباره جایگاه کلان معدن در اقتصاد گفت: وظیفه و‌ هنر ما این است که از ثروت خدادادی در جهت ثروت زایی برای نسل های آینده استفاده کنیم. به گفته وی، مناطق ویژه و مراکز تحقیقاتی فرصتی برای رشد حوزه معدن و صنایع معدنی است.

در پایان این برنامه پرسش و پاسخی بین مدیران و رئیس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد.