:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
طی شش‌ماهه نخست سال 1402

بانک پارسیان بیش از 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرد

بانک پارسیان در راستای اقدام در خصوص اجرای بندهای تبصره 16 قانون بودجه 1402 و همگامی باسیاست‌های دولت طی شش‌ماهه نخست سال 1402، بیش از 25 هزار و644 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در بخش‌های ازدواج، فرزند آوری، اشتغال‌زایی، مسکن و درمان به متقاضیان از طریق صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان پرداخت کرده است.
کد خبر: ۲۱۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

اقتصاد گردان - به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان، این بانک از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه 1402، به‌منظور اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تعداد 8،237 فقره وام فرزند آوری به مبلغ 4،700 میلیارد ریال پرداخت کرده است.
همچنین در راستای تحکیم بنیان خانواده و کمک به تشکیل آن و تسهیل ازدواج جوانان، این بانک با پرداخت 14،810 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج،بیش از 7،400 جوان ایرانی را به خانه بخت فرستاد و توانست فراتر از تکلیف قانونی اهداف بودجه این بخش را تحقق بخشد.
همچنین با توجه به اهمیت توسعه اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری در روستاها و مناطق کم برخوردار و ایجاد اشتغال پایدار در بخش روستایی و عشایری در مدت یادشده این بانک بالغ‌بر3،446 فقره تسهیلات اشتغال‌زایی بنیاد برکت به مبلغ 3،370 میلیارد ریال به مشمولان طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت ارائه داده است.
بانک پارسیان در راستای توسعه عدالت اجتماعی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی اقشار جامعه و عمل به وظیفه مسئولیت‌های اجتماعی خود و در جهت توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مدت، تعداد 1،101 وام قرض‌الحسنه اشتغال بالغ‌بر 1،400 میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد پرداخت کرده است.
تأمین نیازهای مسکن، ضروری و درمان نیازمندان نیز در دستور کار صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان بوده است که در مدت یادشده، تعداد 3.071 فقره تسهیلات به ارزش بیش از 1370 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
گفتنی است؛ نگاهی به عملکرد بانک پارسیان نشان می‌دهد که علاوه بر مشارکت در تأمین مالی طرح‌های کلان اقتصادی، اقدامات این بانک در راستای توسعه عدالت اجتماعی، ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی اقشار جامعه، آثار معنوی و اجتماعی قابل‌توجهی برای مردم و جوامع محلی داشته و امید به پویایی و رونق اقتصادی را زنده کرده است.