:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس سازمان خصوصی سازی :

پرسپولیس زودتر از استقلال بورسی می‌شود

رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به آخرین وضعیت واگذاری سرخابی ها اظهار کرد: سهام پرسپولیس به فاصله یک هفته زودتر از استقلال در بازار سرمایه عرضه می‌شود.
کد خبر: ۱۶۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
اقتصادگردان- حسنعلی قنبری در حاشیه نشست برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که واگذاری‌ها با منطق و اصول انجام می‌شود، تصریح کرد: برخی مواقع واگذاری‌ها با مشکل مواجه می‌شود که طبیعی است اگر واگذاری طبق مفاد قرارداد پیش نرود با مشکل مواجه خواهد شد. از آنجایی که واگذاری‌ها مشروط بوده و قطعی نیست لازمه‌اش این است که بعد از واگذاری هم خریدار و هم فروشنده خود را به مفاد قرارداد مقید بداند و اگر مفاد قرارداد رعایت نشود در واگذاری تجدید نظر صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوال در مورد آخرین وضعیت واگذاری شرکت‌های استقلال و پرسپولیس توضیح داد: واگذاری این دو شرکت در جریان است. سهام پرسپولیس زودتر از استقلال عرضه خواهد شد، زیرا اطلاعات این باشگاه منظم و دقیق‌تر بوده و رسیدگی‌ها در حال اتمام است. رسیدگی پرونده استقلال نیز در جریان است و با وقفه یک هفته‌ای سهام این شرکت هم عرضه خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان این‌که قرار بود سهام سرخ آبی‌ها در دهه فجر در بازار سرمایه عرضه شود، ادامه داد: از آنجا که می‌خواهیم این عرضه با دقت صورت بگیرد و به دلیل عجله و اشتباه با گرفتاری‌های مشابه مواجه نشویم ممکن است کمی تاخیر داشته باشد.

قنبری در مورد صورت‌های مالی دو باشگاه مذکور نیز توضیح داد: شفافیت را سازمان حسابررسی مشخص می‌کند و زمانی که شفافیت صورت‌های مالی سرخ آبی‌ها را تایید کرد به سازمان بورس ارائه می‌کند حساب‌های قبلی دو باشگاه تایید شده و حساب‌های شش ماهه آنها نیز درخواست داده شده است.