:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
اسلامی در مهدیشهر اعلام کرد:

تحویل 13 بیمارستان در دوره کرونا، افتتاح بیمارستان مهدیشهر تا آخر سال

وزیر راه و شهرسازی گفت: در دوره شیوع کرونا 13 بیمارستان ساخته و تحویل وزارت بهداشته شده است.
کد خبر: ۱۶۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
اقتصادگردان- محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیمارستان 85تخت‌خوابی مهدیشهر از تسریع در ساخت پروژه های بیمارستانی در کشور خبر داد و اظهار کرد: در دوران شیوع کرونا با توجه به نیاز کشور 13 بیمارستان با بیش از 1100 تخت ساخته و تحویل وزارت بهداشت شده است.

این عضو کابینه دوازدهم احداث و تکمیل پروژه های درمانی را از فعال‌ترین بخش‌های عمرانی در سطح کشور خواند و خاطرنشان کرد: بیمارستان مهدیشهر نیز یکی از بیمارستان هایی است که احداث آن بسیار طولانی بوده اما در دو سال اخیر با شتابی که به پروژه داده شد تا حدودی این فرآیند طولانی 14 سالله تا حدودی جبران شده و پروژه به سرعت در حال تکمیل است.

وی با اشاره به تلاش بسیار بالای این وزارتخانه برای تکمیل این پروژه وعده داد: تا پایان سال این بیمارستان 85 تخت خوابی آماده تحویل و تجهیز شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برخی الزامات اعلام شده از سوی مسوولان بهداشت و درمان استان با توجه به شیوع این بیماری تغییر کرده گفت: یکی از عواملی که سبب کند شدن فرآیند تحویل شده نیز همین تغییر الزامات از سوی علوم پزشکی است با این حال از مسوولان خواستیم که همه الزامات اعلام شده از سوی مسوولان بهداشت و درمان استان در ساخت بیمارستان لحاظ شود البته همین مسائل باعث طولانی شدن فرآیند تکمیل بیمارستان خواهد شد.

وی از تلاش برای تحویل این پروژه قبل از پایان سال خبر داد و گفت: وزارت راه در تکمیل پروژه هایی که به رفاه مردم ارتباط دارد با حساسیت ویژه پیگر است و از همین رو از هم اکنون برخی کارها برای تجهیز پروژه نیز در استان آغاز شده است.

اسلامی در پاسخ به پرسشی در خصوص خطرآفرین بودن مکان بیمارستان اظهار کرد: متاسفانه در جانمایی این بیمارستان شتاب‌زده عمل شده و دسترسی به بیمارستان با مشکلاتی مواجه است که سعی می شود راه و شهرسازی با همکاری شهرداری قبل از آغاز به کار بیمارستان این مشکل را مرتفع کند. ضمن اینکه باید تمهیداتی برای پد بالگرد در بیمارستان اندیشیده شود.

وی با اشاره به تلاش برای وصل گاز آب و برق بیمارستان مهدیشهر گفت: خوشبختانه این مهم انجام شده تا به موازات احداث و تکمیل پروژه، برخی اقدامات برای تجهیز بیمارستان و نصب تجهیزات نیز آغاز شود تا بتوانیم تا پایان امسال پروژه را افتتاح و تحویل وزارت بهداشت دهیم.