:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

برگزاری سومین نمایشگاه ایران اکسپو با هدف گردهمایی فعالان بزرگ صنعتی و تجاری

سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در سال 97 که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی مزین شده است قرار است از 28 مهر الی 1 آبان ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شود
کد خبر: ۱۲۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

اقتصادگردان


اقتصادگردانبه گزارش خبرنگار ما ، مجموعه های سازمان صنعت معدن تجارت، جهاد کشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی، وزارت امور خارجه و بخش خصوصی را از طریق اتاق بازرگانی و اتاق اصناف بسیج شده اند تا در جهت برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه همکاری کنند.
به طور حتم حضور گسترده فعالان اقتصادی از دیگر کشورها  نیازمند هماهنگی بین همه دستگاه‌ها از جمله وزارت امور خارجه است و اطلاع‌رسانی در این زمینه بسیار مهم است 
در شرایطی که بر اثر تحریم‌ها و مسائل دیگر وضعیت اقتصادی فعالان صنعتی سخت‌تر شده است ضرورت دارد تا خود را با شرایط سخت و مسائل محیطی وفق دهیم  و با چالشها آشنا شویم و لازمه این موضوع استمرارفعالیت و درک فضای مناسب با حضور رویداد های اقتصادی مانند ایران اکسپو است.
اساسا دشواریهایی مانند تحریم می تواند ما را برای رسیدن به اهدافمان مصصم ‌تر و با انگیزه‌تر کرده و به اهداف اقتصاد مقاومتی نزدیک تر کند این در حالیست که ضرورت دارد برای انطباق هرچه بیشتر خود با شرایط جهانی تلاش کنیم و به طور حتم فعالیت در بخش‌های مختلف اقتصادی و به ویژه موضوع صادرات می‌تواند یکی از این زمینه‌ها باشد.
در شرایط کنونی که بنگاه های اقتصای در تنگناهای مالی بسیاری در تجارت خارجی مواجه  هستند و انکان مبادلات عادی مالی و بانکی را با دیگر کشورها نداریم نمایشگاه ایران اکسپو می‌تواند حرکت بسیار موثری در جهت  آشنا کردن فعالان صنعتی و بازرگانی داخلی و خارجی داشته باشد  زیرا ضرورت دارد در شرایط فعلی با پیدا کردن مسیرهای مناسب در جهت کاهش سختی‌های ناشی از تحریم‌ها به تولیدات داخلی کمک کنیم ودر راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت کنیم 
برخی معتقدند که تنها در شرایط سخت کنونی باید تنها به آموزش و تحکیم زیرساخت‌ها بپردازیم و پس از اینکه شرایط مناسبی ایجاد شد، کار عملی برای صادرات انجام دهیم در حالی که دیدگاه ما به عنوان مجموعه وابسته به دولت این است که باید هدف اصلی ما ثبت قرارداد و دستیابی به نتایج عملی باشد.
هدف دشمنان زمین‌گیر کردن کشور به وسیله تحریم‌هاست، این وظیفه ماست که با روش‌ها و اقدامات دقیق و نو تحریم‌ها را دور زده و آنها را بی‌اثر و خنثی نماییم.
در مقطع کنونی آمریکا آنطور که پیش‌بینی و طراحی کرده بود نتوانست تحریم‌های همه‌جانبه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران اجرایی کند و بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی اعلام کردند که در این تحریم‌ها،آمریکا را همراهی نخواهند کرد و این خود یک موضوع امیدوار کننده در جهت رشد مسائل تجاری در کشور است. زیرا بسیاری از کشورهای آسیایی همچون چین و هند نیز دیدگاه هم‌سویی با آمریکا در راستای تحریم علیه ایران ندارند، به طور حتم دوران زورگویی مطلق آمریکا در برده‌داری جهانی به سر رسیده است و کشورهای دیگر جهان دیگر به راحتی زیر بار زور نمی‌روند. دنیای امروز دنیای گفتگو و تشریک مساعی دو طرفه است و ما دیگر در قرن بیست و یکم، برده نظام سرمایه‌داری نیستیم که هر کاری آنها دیکته کردند انجام دهیم و تنها منافع آنها در این میان اهمیت داشته باشد.
توسعه تجارت خارجي و به ويژه صادرات از عوامل موثر در توسعه اقتصادي كشورها محسوب مي گردد كه مي تواند علاوه بر رشد اقتصادي، موجب افزايش توان رقابت پذيري كشورها درعرصه هاي بين المللي گردد.

اگر توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هدف اصلی آحاد مردم و مسؤولان کشور است که می‌تواند رشد و تعالی جامعه، رفاه عمومی و امنیت خاطر همگان را تأمین کند، باید به این فرهنگ و باور عمومی در تمام آحاد مردم رخنه کند که برای دستیابی به این هدف ارزشمند و تعالی‌بخش، همه باید فکر کنند و ایده‌ها و افکار خود را بروز دهند تا از برخورد عقاید، امکان دستیابی به ایده‌های برتر و متحول فراهم شود.
در همين حال، توجه به يك نكته ديگر در عرصه مديريتي كشور ضروري است و آن سه مرحله برنامه است. يعني برنامه‌ريزي، اجرا و نظارت. مرحله برنامه‌ريزي بدون تشكيل و فعال شدن ستادهاي برخورد عقايد و فكرسازي، نمي‌تواند كارآيي و قابليت اجرا داشته باشد. زيرا همواره شركت‌ها، مؤسسات و سازمان‌ها با دو عامل دروني و بيروني تاثيرگذار روبه‌رو مي‌باشند. عوامل دروني يا درون‌سيستمي چنانچه برنامه‌هاي خود را بدون بررسي و تجزيه و تحليل منطقي از عوامل بيروني انجام دهد، به موفقيت دست نخواهد يافت.در مرحله اجرا، بسيج تمامي امكانات و بهره‌وري بهينه از آنها ضروري است و در همين حال نظارت در حين اجرا  و پس از اجرا مي‌تواند شناسايي دقيق موانع و مشكلات و راهكاريابي براي مقابله با آنها را تسهيل نمايد.
بايد به اين نكته توجه داشت كه اگر توسعه پايدار اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي هدف اصلي آحاد مردم و مسؤولان كشور است كه مي‌تواند رشد و تعالي جامعه، رفاه عمومي و امنيت خاطر همگان را تامين كند، بايد به اين فرهنگ و باور عمومي در تمام آحاد مردم رخنه كند كه براي دستيابي به اين هدف ارزشمند و تعالي‌بخش، همه بايد فكر كنند و ايده‌ها و افكار خود را بروز دهند تا از برخورد عقايد، امكان دستيابي به ايده‌هاي برتر و متحول فراهم شود.
توسعه پايدار، آرماني ارزشمند براي تمام ملت‌ها با هر نوع تفكر و جهان‌بيني است و دين مقدس اسلام نيز همواره بر آن تاكيد دارد. اگر مسلمان واقعي هستيم، بايد بپذيريم كه تفكر، عبادت است. دانشجويي و دانش‌خواهي وظيفه هر مسلمان است و شايسته‌سالاري پيام عاشوراي حسيني است.